Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









maandag 14 mei 2018

Bloot op het Spijkerbed.



Het ontbijt.
Die naaktheid is figuurlijk...Ofschoon, wie weet ga ik een keer verder dan dat!😉😋 
Je mag het gerust zien als 'Dagboek', want dat is dit in feite.
Want wat leverde mij deze 'Stilte' op?

En het was iets anders dan een halsstarrig zwijgen, integendeel zelfs.
Want zwijgen levert alleen maar frustratie op, bij anderen, maar vooral bij jezelf!

In de ochtend ontbeet ik gewoon mee en zat samen met mijn tijdelijk zeer ongeliefde groepsgenote aan tafel. Ze was al tijden voor iedereen een mopperende doorn in het oog, vandaar dat ik dit keer besloot de stilte toe te passen. Meestal probeerde ik haar positief te benaderen, met het idee dat het haar stemming zou kunnen verbeteren.

Dus dit keer kwam er van mijn kant niets...totdat ze ineens vroeg waarom ik mijn bloemstuk niet gewoon voor mijzelf hield en waarom ik het in de groep zette?
Mijn stilte had vruchten afgeworpen...

De volgende Stilte betrof mijn e.v.v. ster, die mij vroeg of ik nog wat op het programma had staan vandaag. In een gezonde situatie was dit een belangstellende vraag geweest, in haar geval NOOIT!
Mijn antwoord was; Niets, maar ik werk hier elke dag keihard....
Volgende vraag was of ik mijn steunkousen droeg.
Mijn antwoord was; alleen als ik dat nodig vind.

Het bemoeizuchtige doorvragen begint zij af te leren.

Want hoe belangrijk is het als Stilte niet bedoeld wordt als provocatie of aandachttrekkerij.
De Stilte van het Hart is een hele andere.
Het is een genezende stilte.
Een stilte die vaak wonderen doet.

Laat die Stilte maar gewoon zijn werk doen.🙆🙏


5 opmerkingen:

  1. dat heb je slim aangepakt
    want daar kan ik ook niet goed tegen
    Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ...het was niet eens slim bedoeld...goede morgen Lutje!@@@

    BeantwoordenVerwijderen
  3. de groep heeft het precies nodig dat jij er bent
    jij zorgt voor verandering en verbetering

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik sluit mij aan bij de opmerking van fotorantje.... Zoals je ziet heb ik nu weer toegang tot dit blog. Thanks! Fijne dag verder.

    BeantwoordenVerwijderen