Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









vrijdag 6 april 2018

Ikebana is toch gewoon 'bloemschikken'?


Nou, daar zeg je me wat!
 Dankzij internet heb ik me er groen en geel in kunnen verdiepen...Natuurlijk is Ikebana bloemschikken, maar gewoon is het in zijn originele vorm zeker niet!
Ikebana kan bestaan uit  'boodschappen' die gegeven worden, uit bepaalde verwijzingen naar 'sferen', ze kan de stemming van de bezoeker positief  beïnvloeden... Dat is dan nog in het kort!
Later kom ik daar graag uitgebreid op terug en zodra ik het nieuwe fototoestel in bezit heb, zal ik mijn eigen pogingen graag aan jullie tonen. 

Maar wat is dan het wezenlijke verschil met 'gewoon' bloemschikken?
Eigenlijk ligt dat helemaal aan jezelf. Als je ze met liefde en zorg in een vaas zet ben je al geweldig bezig.
Een in liefde en waardering ontvangen bos gaat dat werkelijk uitstralen.

Overigens spreekt deze vorm van Ikebana mij bijzonder aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten