Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









dinsdag 28 oktober 2014

Mijn medereizigers...



 De dames en heren hielden zich helaas schuil, maar een gezellige plek hebben ze wel!

Oftewel mijn verjaardagscadeau voor Jan.
Een vorig weekend was Jan verliefd geworden, alhier te Gouda.
De heer en mevrouw Endler waren de uitverkorenen.
En niet te vergeten een schooltje Rasbora's, die behoor je namelijk per 5 aan te schaffen.
Helaas zat er een zondag tussen en dat zou deze dierentuin waarschijnlijk niet overleven in een plastic zakkie.
Zelf moet ik daar ook niet aan denken!
Dus ik vrijdagochtend, vol goede moed hier om 9 uur gelijk naar de dierenwinkel in Gouda...
7 stuks in een zakkie...
Aan mijn linkerschouder een vrij zware schoudertas, want voor een heel weekend heb je zo een tas vol!
In de andere hand en tas waar precies de vissenfamilie inpaste. Mocht niet te veel schudden, want van stress kunnen guppy's stip krijgen en in dit geval is 'met stip!' niet zo gunstig.
Daarvoor moet je in de top 40 zijn.
Het voelde als een grote verantwoordelijkheid over leven en dood, twee en half uur en 173 kilometer lang!
Echter, ze werden gastvrij onthaald door Jan! Ik moest vechten om ook nog wat aandacht te krijgen, pas toen ik naakt voor het aquarium heen en weer ging springen had hij door dat ik er ook was.
'Ga eens op zij met je dikke reet, ik zie mijn guppen niet!'
Nou ja, aandacht is aandacht, dacht ik...
Nee hoor, zo is het natuurlijk niet gegaan, hihihi. We hebben als 2 kleine kinderen naar zijn aquarium zitten kijken. Voor beide en mooie herinnering aan goede tijden, want als kind had mijn vader ook een aquarium waar ik uren voor kon zitten wegdromen.
Honderdrieenzeventig kilometer met een zak op je schoot, het was het waard!
De beide families maken het goed en Jan en ik hadden weer een supergezellig weekend.
Inclusief een etentje in een bistro waar wij de enige klanten waren..
Gelukkig stond er darten aan, iets waar wij beiden een bloedhekel aan hebben! Hahaha.
De eigenaar vroeg wel beleefd of hij het uit moest zetten.
Vonden we niet nodig en de andere gasten die er niet waren, vonden het ook niet nodig.
O ja, we hadden een voorgerecht, ieder een warme salade, kleine portie...
Waarschijnlijk genoeg om half hongerig Afrika een week mee te voeden.
Toen het varkenshaasje kwam (hoofdgerecht) konden we reeds nog nauwelijks ademhalen.
Het was erg lekker...dat wel. Althans het kleine beetje wat er nog net bij ons inging!
Zouden de te grote porties de bistro leeg houden?
Zal niet de reden zijn, Limburgers zijn goede eters.
Mijn reisgezelschap maakt het goed.


8 opmerkingen:

  1. Guppy's zijn koel! Mijn broer kweekt ze. Zelf ben ik tevreden met mijn twee goudvissen. Hoewel er eentje zwart is en de ander ook niet goud maar oranje. Gezellig is het zeker! Toen de kat nieuw was heeft-ie meermaals geprobeerd de vissen te vangen maar het glas is dikker dan hij dacht...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is zeker leuk reisgezelschap...!
    Een mooie aanwinst in het bakkie bij Jan.
    Fijn dat je genoten hebt van het Limburgse weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een aquarium heft me nooit echt geboeid, ik kijk er wel eens heen, maar that's it.
    Maar op m'n werk staat er ook ene en ik zie hoeveel plezier mensen ervan hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihihi leuk verslag, de aap uit de mouw of zoiets. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik was erg benieuwd naar je gezelschap, maar aan guppies heb ik nu echt nooit gedacht. ik vind het een heel mooi verhaal, moest er ook om lachen.

    Mijn vader en broer hebben allebei een aquarium gehad. Ikzelf hou er niet zo van.

    ik vind het knap van je dat je dit gedaan hebt. Zoveel moeite doen om iemand een plezier te doen. Helemaal TOP!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Naar een mooie aquarium kan je uren kijken.
    Maar wel goed dat je voor een aquarium stond te huppelen, want had Jan door een vissenkom je kont gezien, dan was het een dikke reet geweest.......

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk verhaal! Hoe kon ik er zo naast zitten, Walter! Wat knap dat je de visjes zonder stip hebt weten af te leveren bij Jan. Stress loop je immers zo maar op. Kan me zo voorstellen dat je bij aankomst (in opperste stemming dat alles nog zwemt) samen gebiologeerd bent en door dat glas gaat turen. Heb zelf met aquaria in huis iets minder, maar als ik er al eens ergens één zie staan, wil ik ook kijken naar het leven dat zich afspeelt in zo'n glazen huis. Rustgevende slow motion world. Snorkelen vind ik daarom ook zo tof.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vissen als reisgezelschap, was niet in me opgekomen. Kostelijk reisverhaal.
    Moest weer denken aan Cleo en Patra, twee goudvissen die we vroeger thuis hadden.

    BeantwoordenVerwijderen