Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









vrijdag 5 september 2014

Met pijn in je donder wakker liggen.


We maken het allemaal wel eens mee en er zijn ergere dingen.
Vandaag zou ik naar mijn zoon in Amsterdam gaan, alles lag helemaal klaar!
En dan begint de ellende zodra ik in bed lig...opgefokt vanwege een vervelende situatie met iemand waarvan ik dacht dat hij een vriend was.
Een vervelende mail van hem...
Oké, ik geef toe dat ik wat verward ben geraakt door mijn plotselinge liefde voor J.
Slapeloos fictieve gesprekken voeren en dan weer denken; Hou er mee op!
Dan duistere gevoelens van boosheid en teleurstelling...en die gevoelens wil ik niet!!
Er is al zoveel duisternis in deze wereld!
Een slapeloze nacht duurt jaren! Steeds weer op de wekker kijken.
Na twee uur worstelen blijken er slechts 10 minuten voorbij te zijn gegaan.
Soms zak ik even weg en schrik dan weer wakker.
Schrikken van niks of van mijn eigen gedachten?
Dan maar weer even de pc aan?
Drie uur in de nacht en ineens weer klaarwakker.
Dan zit ik weer eens voor dat vreselijke scherm... wat moet ik hier eigenlijk?
Weer m'n bed in en gelijk weer sombere gedachtes.
Naar beneden gaan en de tv aanzetten??
De dames in kreunende lingerie boeien me niet, wat een vreselijke verloedering eigenlijk!
Herhaal liever een mooie natuurfilm waar je bij weg kunt dromen!
Alle kanalen doorgezapd. Niks.

Rond 4 uur in de ochtend voel ik een soort paniek..
Ben geen 30 meer en een slapeloze nacht put me enorm uit.
Pakweg, rond half 5 leek ik even in te slapen, want ja, ik kijk constant op die klote wekker..
Korte angstdroom waar ik zwetend uit wakker word.
Vijf uur en ik begin ontzettend te piekeren!
Loop naar beneden en mis de bovenste trede.
Gister vroeg Jan nog hoe vaak ik van deze trap gevallen ben.
Het vallen viel dit keer erg mee.
Dan duik ik mijn kasten in voor comfortfood.
Ik blijk werkelijk niks op dat gebied in huis te hebben en ik ga echt geen blik soep open trekken!
Ineens is het kwart over 6!
Slapen moet ik, slapen!!
Nog weer even op de treinreis tijden kijken...12:49 uur perron 5.
Dan val ik even in slaap en sta op het station en kan het perron niet vinden!
Ben mijn tas vergeten en heb geen kleren aan!!
Vergeten aan te kleden!
Korte nachtmerrie dus.
Kwart voor 7? Nee, dat kan toch niet?
Geen oog dicht gedaan, maar wel een bericht geschreven...omdat ik niet slapen kon.
Ellendig om mijn zoon af te bellen, maar ik ben een wrak.


14 opmerkingen:

  1. Lieve Walter,
    ook al ben ik 61 en al 20 jaar net een lieve vriend samenwonend , ik hou nog steeds van je.
    Je raakt me en ik hoop dat je meeste dagen gelukkig zijn. Marian Zwiers.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Marian, ik ben sprakeloos...maar zelfs op mijn 'ongelukkige' dagen ben ik gelukkig met het feit dat ik mag leven en beleven. Een dikke kus van mij.

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Ja..en de nacht is dag geworden en ik zit nog steeds op. Heb zojuist met pijn in mijn hart m'n zoon afgebeld. Hij is een geweldige zoon en heeft alle begrip! Dat geeft weer wat rust in dat hart van mij.

      Verwijderen
  3. Gossie Walter, heeft toch niks met Jan te maken.....
    Hoe dan ook veel sterkte dat helderheid en rust weer snel mag komen.

    liefs Karel :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Karel, gossie hoeft niet hoor..Het heeft wel en niet met Jan te maken.
      Ik ben weer op een andere manier wakker geworden!
      En dat is even wennen Karel. Spiritualiteit en levensbeschouwing zijn zeer waardevolle zaken. Onmisbaar voor me, en als anderen dat ook zo zouden zien was er geen ellende in de wereld. Ik zit nu weer even in de turbulentie van 'het gewone leven'. Big smile en knuffels voor jou en je geliefde..

      Verwijderen
  4. Dat is schrikken Walter. Heel herkenbaar overigens. In paniek raken in de nacht door iets wat misschien niet eens zo groot is. Een vriend verwijt je iets, misschien kun je het weer goedmaken? En zo niet, laat het dan rusten. Mijn ervaring is dat al die woedende zinnen die door je hoofd gaan alleen maar ellende geven wanneer je ze op papier of e-mail zet. Het over en weer elkaar proberen te overtuigen geeft alleen maar een rotgevoel. Probeer vandaag wat dingen te doen die je een goed gevoel geven. Wat heb je een fijne relatie met je zoon, Hier hoef he je geen zorgen over te maken en je gaat gauw naar hem toe wanneer het jullie weer uitkomt. Het leven lijkt zwaar in zo'n rotnacht, maar overdag voelt het hopelijk weer wat lichter. Laat je niet gek maken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die vriend laat ik inderdaad even 'rusten' en gelukkig was mijn zoon vol begrip. Een lieve reactie van je ,Geri. Dank je!

      Verwijderen
  5. Jouw zoon kent je als geen ander en ik lees ondertussen dat hij alle begrip voor je heeft en ik had ook niet anders verwacht.
    Mensen kunnen hard zijn walter en iemand die zo'n dingen doet of schrijft is geen vriend.
    Het is inderdaad heel herkenbaar maar laat het niet aan je hart komen, want wat jij voelt voor J daar heeft niemand zaken mee en je geluk gaat voor!
    Dus maak je hoofd maar leeg dat je straks lekker kan slapen en dan is het morgen weer een andere dag. Big hug!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik begrijp nu dat er iemand zich uitgesproken heeft over jou en Jan, ja dat is nu leuk, hoop dat je t weer los kunt laten.
    Trouwens mijn/onze uitnodiging staat nog steeds.

    lieve zonnetjesgroet en knuffel Karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal er graag een keer gehoor aan geven Karel, eerst maar eens even weer in balans geraken ;-)

      Verwijderen
  7. ach wat vervelend en net wanneer je je zoon zou zien
    t probleem met de nacht is dat alles nog donkerder lijkt dan het is
    maar die fictieve gesprekken zijn herkenbaar als iets je dwarszit om wat een ander zei
    die vervelende mailvriend heeft eigenlijk niks te zeggen over je relatie, t is jpuw leven, mssch is hij beetje jaloers om je geluk met jan

    een hele dikke knuffel en hopelijk hebben we allebei een betere nacht

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hopelijk kom je weer tot rust en in balans en slaap je vannacht weer als een roosje.
    Op naar een goed weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo zonde dat de dag met je zoon ten offer valt aan iets of iemand die dat blijkbaar niet waard is.
    En zoonlief begrijpt dat, dat is geluk en liefde.

    BeantwoordenVerwijderen