Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









dinsdag 5 november 2013

En dan vraag ik mij af...



Op dit moment zijn er 3 Poolse heren bij mij in de keuken bezig.
Geen letter Nederlands, en dat merkte ik pas toen ik vertelde welk stopcontact ze mochten gebruiken.
Zelden houd ik mij bezig met het begrip 'gastarbeiders'..
Er wordt natuurlijk vaak afgeven op deze mensen, maar ja, wie is de boosdoener?
Dat lijkt mij dan toch het bedrijf dat ze inhuurt en voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten?
Volgens mij komt dan toch bij hen de winst terecht...
Dit even naar aanleiding van de uitspraak van iemand die begon met;
Die buitenlanders pikken onze banen af!

Dat zie ik dus niet zo!
Eigenlijk niks voor mij, zo een bericht als dit, maar toch moest ik het even kwijt!

Toch maar eindigen met een komische noot?
Ik merk dat ik harder ga praten opdat ze me begrijpen.


En dan denk ik verder...of zouden er werkelijk geen Nederlandse stukadoors zonder werk zitten?
Aan ongenuanceerd denken hebben we natuurlijk ook niks!

5 opmerkingen:

  1. Dan ga je je toch inderdaad afvragen .......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Of dat bedrijf de schuld is weet ik nog niet zonet Walter. Wij willen met z.n allen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten dus betalen we het liefst zo min mogelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja, ook een woningbouw wil het liefst zo veel mogelijk voor weinig.
    Maar jou keukenmuren worden weer mooi glad..!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik weet dat de nederlandse stukadoors het hard te halen hebben...

    BeantwoordenVerwijderen