Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zaterdag 26 maart 2011

Als het even weg is....



Wakker geworden ( heb het even niet over het Grote Ontwaken hoor (@)..) merkte ik dat het er niet was.
De zin, het optimische, zelfs het alledaagse gevoel was er niet.  Alledaags gevoel bij het ontwaken?
Ja, precies..dát gevoel!
Ik ga over in de "je" vorm, leuk voor het samen-beleven gevoel....
Je staat op en denkt, wat ga ik hiermee doen met dit "geen-gevoel" gevoel.
Niks, denk je, gewoon m'n ding verder niet.
Oeps, het wordt plotseling weer "ik" !
Ik...was me in ieder geval bewust van het feit dat ik een beklemmende droom heb gehad en snuffel wat op mijn laptop, richt me op de tuinplanning en hobbel vanuit een discipline die ik niet bezit, opgewekt naar de sportschool. Dat "opwekken" heb ik min of meer kunstmatig tot stand gebracht via een mijzelf aangepraatte onverschilligheid.


Halverwege een geforceerde discipline op de crosstrainer ( das een apparaat hoor, niet een mens!) besluit iets in mij de 30 minuten zwetend vol te maken en vrolijk en gelukkig te worden.
Dus vrolijk én gelukkig beweeg ik daarna de volle 93 kilo de sauna in en zit plotseling midden in de strijd in Libië....de politieke statements vliegen me om de oren en ik draag mijn steentje bij door tegen één van de heren te zeggen;
Jij doet vaak de sauna, hè?
Ja, beaamt hij, elke dag een half uur, maar ik neem er wel een pauze tussendoor.
Het conflict in Libië komt even tot stilstaand in de sauna.

Nee, ik heb niet meegevochten, raar...want toch verlaat ik heftig transpirerend het strijdtoneel.
Vrolijk fluitend bekleed in mijn naakte lichaam met Bristol spul en huppel dartelend ( op de fiets?) de wijde wereld in op weg naar het paradijs.
Vandaag heet mijn paradijs; Tuinwerk.
"Als het even weg is"....je ziet het. 
Het is weer terug alsof het nooit weg geweest is.
Een kwestie van doorgaan, blijkt het.
O, maar dat wist ik toch al lang?
Dacht het ook, maar een mens is nou eenmaal......


5 opmerkingen:

  1. Jij hebt dus een heerlijk dagje tuinwerk gehad.
    Ja, als alles weer begint te groeien gaat het ook door, en vraagt het ook weer onderhoud.
    Zo zie je maar dat niets gevoel om kan slaan, met hulp van de sportschool (knap hoor)

    Moeder eend zit er heerlijk bij daar op haar plekje.
    Fijne avond nog Walter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zou het goed zijn als alle partijen op het wereldtoneel ineens eens naakt in een sauna met elkaar tot overeenstemming moesten komen. Wat zou het simpel worden in ons wereldje...en de lente zou zo b innen de kortste keren gevierd worden...lekker naakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aan mij zal 't niet liggen Leo....
    Het begin is vandaag door mij gemaakt, maar of het een wereldwijde trend wordt??
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat klinkt als een goede dag. Soms moet je gewoon doorgaan als 'het er even niet is' en dan wordt het vanzelf weer goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij je niet foto's
    en je "niets verwachten" gevoel
    mag je ook wel eens
    "verwachten" geen zin te hebben.
    Ik vraag me af waarom dat niet zou mogen?

    BeantwoordenVerwijderen