Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









maandag 25 januari 2010

De symboliek van gebroken spiegels.

Het ging per ongeluk...ik stootte een spiegeltje van de wand en
het spiegeltje verloor met harde klap, zijn herkenbare identiteit op de keukenvloer.
Gelijk dacht ik aan de symboliek van de zeven jaar.......
Ik zette de symboliek naar eigen hand en zag er een definitief afscheid in van een recent verleden van zeven jaar "minder" gelukkig zijn!
Liefdevol veegde ik mijn gebroken verleden bij elkaar en gaf het een nieuwe toekomst in de vergetelheid. ( ook wel afvalbak genoemd)

16 opmerkingen:

  1. I like you`re Style in all you`re pictures

    and thank you for the promosion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dan komen nu de 7 gelukkige jaren!
    als dat geen mooi vooruitzicht is!

    gebroken spiegels doen mij opeens weer denken aan de geboorte van het kubisme.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, Walter, daar waar iets eindigt, daar komt ook weer plaats voor iets nieuws. Soms met pijn, soms met opluchting, maar het geeft altijd weer ruimte, na een poosje.
    Het gebroken verleden...dat plaats maakt voor een toekomst in de heelheid van je herstel en de prachtige fonkeling die van je werk afstraalt en waar ik je krachtige levensvreugde in weerspiegeld zie.

    Sorry nog van laatst (31 december),

    http://mrietje.web-log.nl/mrietje/2009/12/de-laatste-dag.html#comment-26571717

    ja...bij deze, nu ik je beter heb leren kennen en zeker waarderen: "Liefs", in de hoop dat je het wilt accepteren.
    Het zat me nog steeds dwars, dat ik zo tegen je deed. Maar ik had een zeer verdrietige dag toen, al is dat geen excuus...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 'Liefdevol veegde ik mijn gebroken verleden bij elkaar en gaf het een nieuwe toekomst in de vergetelheid.'
    Een prachtzin, Walter. Komt de woordenkunstenaar in je, nu ook al aan de oppervlakte? :-)
    Dat wordt hier nog wat! (euh, is het eigenlijk al ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. da's een mooie
    manier om ernaar te
    kijken :-)
    in al die scherfjes zie je jezelf ook hé:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Marietje, zo erg was het niet hoor!
    Ik had er best begrip voor..mensen kunnen soms een beetje te makkelijk "love you" roepen!
    Maar aanvaard hoor!
    Nu dus een officieel goedgekeerd "liefs" terug.
    Smile, zeg ik dan maar weer (@)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. nooit las ik iets mooier over een gebroken spiegel!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sjonge, blij met deze beschrijving. Net een spiegel die terug moest naar een ex die me heeft mishandeld. Nu met net zoveel breuken in de spiegel als hij in mijn kop heeft aangebracht, hihi....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kan dan geen toeval zijn dat je bij dit bericht terecht kwam,,,, ;-)

      Verwijderen
  9. bijna een jaar na de laatste reacties, kom ik ook, via google, uit bij deze blog. Een prachtige spiegel is hier uit zichzelf van de muur gekomen, in een fase waar ik voel dat mijn gebroken verleden achter me mag gelaten worden. de kracht van de spiegel was groot, ik ben blij jouw tekst en verhaal te mogen lezen. 7 nieuwe jaren, ik werd ook 42, mogen ingaan, zo klopt het weer voor me. Dank voor je tekst!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vanmorgen heb ik een spiegel omgestoten. Aangezien ik vandaag 'ziek' thuis was meteen maar een nieuwe opgezocht op marktplaats. Toen ik aanbelde vertelde de verkoper dat zijn dochtertje de spiegel 2 minuten ervoor had omgegooid. Bizar toch?! Het idee van een gebroken verleden achter me laten spreekt me wel aan...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Toch mooi om te zien dat een simpele gedachte zoveel goede gevolgen kan hebben. Hartelijkdank allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Weer eens kijken hier, want het blijkt een populair bericht te zijn!
    Tja, negatief bijgeloof omzetten in iets positief...zo heb ik vrijdag de 13e tot mijn geluksdag gemaakt. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Midden in de nacht uit het niets viel mijn mega groote

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Midden in de nacht viel mijn mega grote spiegel uit het niets in stukken op de grond. Ik ben heel blij met jouw inzicht!

    BeantwoordenVerwijderen